راه‌های افزایش متابولیسم بدن چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 5
نویسنده : mozhgan

آب کافی بنوشید

بدن شما برای پردازش کالری به آب نیاز دارد. اگر حتی به میزان خفیفی دچار کم آبی هستید، متابولیسم شما ممکن است کند شود. در یک مطالعه نشان داده‌شد بزرگ‌سالانی که هشت لیوان یا بیشتر آب در روز می‌نوشیدند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که 4 لیوان آب می‌نوشیدند، سوزاندند.

سایر مقالات : افزایش متابولیسم بدن

برای هیدراته ماندن بدنتان، قبل از هر وعده غذایی و میان‌وعده، یک لیوان آب یا سایر نوشیدنی های شیرین نشده را بنوشید. همچنین، می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه که به طور طبیعی حاوی آب هستند، استفاده کنید. پس از فواید نوشیدن آب افزایش متابولیسم است.

پروتئین بالا مصرف کنید

کاهش کالری ممکن است سرعت متابولیسم را افزایش ندهد، اما انتخاب غذاهایی که این کالری را تامین می‌کنند، باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می‌شود. به عنوان مثال، پروتئین ممکن است بیشتر از کربوهیدرات‌ها یا چربی‌ها باعث بالا رفتن سرعت سوزاندن کالری در بدن شما شود.

سایر مقالات : خوردن شیرینی بعد از عمل اسلیو

در واقع بدن شما برای هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به مصرف چربی یا کربوهیدرات می‌سوزاند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، جایگزینی برخی از کربوهیدرات‌ها با غذاهای بدون چربی و غنی از پروتئین، می تواند متابولیسم را در زمان مصرف غذا و بعد از آن، افزایش دهد.

منابع خوب پروتئین شامل گوشت گاو بدون چربی، گوشت بوقلمون، ماهی، سینه مرغ، توفو، آجیل، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی کم‌چرب است.

سایر مقالات : پروتئین گیاهی

خواب کافی داشته باشید

ncbi می‌گوید بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2016، افرادی که خواب کمتری دارند، ممکن است میزان متابولیسم پایین‌تری هم داشته باشند.

این مطالعه در آزمایشگاه خواب انجام شد. میزان متابولیسم شرکت‌کنندگان پس از شب‌هایی که خواب کمی داشتند کاهش یافت، اما پس از شب‌هایی که خواب طولانی داشتند به سطح معمول خود بازگشت.

محققان به این نتیجه رسیدند که بدن شما برای حفظ انرژی در زمانی که کمتر می‌خوابید، میزان متابولیسم را کاهش می‌دهد. آنها خاطرنشان کردند که این می تواند منجر به افزایش وزن در افرادی شود که خواب کافی ندارند.

سایر مقالات : ساندویچ رژیمی




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com